2011-11-03

Blå Bands Bolognese - Tips för lata dagar

Idag är en ganska hemsk dag. En dag fylld av hysteri, förvirring och olustkänslor. Idag är nämligen dagen innan tenta och dagen då man inser att man borde tagit tag i allt det där man borde ha gjort medan man fortfarande hade tiden. Äta bör man ju dock, som alltid. Helst något som kräver minimal insats och som samtidigt ger en hygglig utdelning. Tidigare har jag blivit tipsad om Blå Bands vegobolognese, och vad vore väl detta om inte ett ypperligt tillfälle att sätta denna på prov?




Den här lilla påsen fann jag på Willys för 15.25 kronor och ska enligt förpackningen räcka till tre-fyra portioner (skulle säga två om man är hungrig), och blandas rätt och slätt med 4,5 dl vatten, får sjuda i ungefär fem minuter och sen har man en färssås färdig att servera! Himla smidigt, eller hur? Jag valde dock att piffa upp den med lite riven morot, hackad gul lök som fått svettats tillsammans med en skvätt soja, en nypa chiliflingor och basilika.




Efter en del provsmakande fick den bli ingrediens i en fullkornslasagne, vilket visade sig vara en förträfflig kombo smakmässigt och som gjorde att jag höll mig nöjd i magen hela kvällen trots intensivt studerande. Ett mycket bra betyg med andra ord. Så, slutsats då? Smakar bra, inte hutlöst dyrt, går snabbt och kan inte bli så mycket enklare. Duger definitivt i både krig och tentatider. Tack Blå Band!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar